ΜΟΥΣΙΚΗ  ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μουσικοθεραπεία είναι η κατάλληλη χρήση της μουσικής και των μουσικών στοιχείων με στόχο την υποστήριξη, βελτίωση ή αποκατάσταση της διανοητικής ,φυσικής,   συναισθηματικής και πνευματικής υγείας. Απευθύνεται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, εφαρμόζεται σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, και σε οποιαδήποτε ψυχοσωματική κατάσταση, όπως και άλλες μορφές ψυχοθεραπείας.

Κοινωνική Μουσικοθεραπεία είναι η κοινωνική ένταξη ευπαθών(και όχι μόνο)ομάδων, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους. Απευθύνεται σε άτομα που επιθυμούν να εκφραστούν μέσω της μουσικής και να αναδείξουν τη δημιουργική τους ικανότητα, εστιάζοντας στις δυνατότητές τους και όχι στα ελλείμματα. Η Κοινωνική Μουσικοθεραπεία ενισχύει τα άτομα και τα βοηθά να εξελιχθούν σε προσωπικό και καλλιτεχνικό επίπεδο.

Μαθήματα πιάνου ειδικής αγωγής:

Οι μαθησιακές δυσκολίες ,η υπερκινητικότητα, ο αυτισμός και τα συναισθηματικά-συμπεριφοριακά προβλήματα, είναι φαινόμενα που όσο περνούν τα χρόνια απασχολούν την κοινωνία μας όλο και περισσότερο και οδηγούν τα παιδιά στο να μην μπορούν να επεξεργαστούν το ίδιο εύκολα οπτικές, ακουστικές και κιναισθητικές πληροφορίες που λαμβάνουν καθημερινά.

Η εκμάθηση της μουσικής συμβάλλει σημαντικά στην διευκόλυνση της διαδικασίας της μάθησης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ΔΕΠΥ ή και αυτισμό.Συγκεκριμένα γίνεται λόγος για τη σημασία του πιάνου και τη βελτίωση που μπορεί να παρουσιάσουν τα παιδιά αυτά στο σχολείο αλλά και την καθημερινότητά τους μαθαίνοντας να παίζουν πιάνο.

Κατά τη διάρκεια της εκμάθησης του πιάνο το παιδί αυξάνει την συγκέντρωσή του, εξασκεί τις κινητικές του και επικοινωνιακές του δεξιότητες, βελτιώνεται η ακουστική του ικανότητα και ενισχύεται σημαντικά η αυτοεκτίμησή του.

Έρευνες έχουν δείξει πως παιδιά με κάποιου είδους δυσκολία(π.χ.μαθησιακή)που ασχολούνται χρόνια με το πιάνο, αλλά και με τη μουσική γενικότερα, έχουν σημειώσει μεγάλη βελτίωση στις γνωστικές τους ικανότητες στο σχολείο. Παρατηρούνται επιτυχίες στον τομέα των μαθηματικών στον γραπτό λόγο, όπως επίσης και στην λεκτική μνήμη.

Συναισθηματικά, η ευχαρίστηση παίζοντας πιάνο αλλά και η επιτυχία σε αυτό(μιας και δεν πρόκειται να βιώσουν το αίσθημα της αποτυχίας), εξασφαλίζει την καλύτερη ψυχολογία των παιδιών με δυσκολίες, μιας και δεν νιώθουν «διαφορετικοί» και αποκομένοι από τα υπόλοιπα παιδιά. Εν τέλει η διδασκαλία του πιάνου συμβάλλει στην κοινωνικοποίση αυτών των παιδιών……..πράγμα αναγκαίο για την ψυχοσυναισθηματική τους ισορροπία.

ΜΟΥΣΙΚΗ  ΓΙΑ  ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΕΦΗ ΚΑΡΑΒΑΣΙΛΗ

Περιήγηση με πληκτρολόγιο
X
Click to listen highlighted text!